Kuva: All Over PressJääkiekon Liigan kurinpitodelegaatiossa on tehty kaksi muutosta tulevaksi kaudeksi. Janne Keränen korvaa uusia tehtäviä kohti siirtyvän Toni Kähkösen. Urheilulääkäri Jammu Öunap jättää puolestaan paikkansa ajankäytöllisistä syistä.Liigassa 16 kautta vuosina 2006–23 pelannut Keränen korvaa kurinpitodelegaatiossa kaksi edellistä kautta toimineen Toni Kähkösen. – Pelaajaurani päättyi keväällä viime vuosina tulleiden loukkaantumisten takia. Kauden päätteeksi minulle tarjottiin mahdollisuutta liittyä kurinpitodelegaatioon. Hetken asiaa pohdin, ja päätin lähteä mukaan, kommentoi Keränen Liigan tiedotteessa.– Kaukalossa saa pelata kovaa, sääntöjen puitteissa. Mutta totta kai oikeudenmukaisuus ja pelin pitäminen mahdollisimman puhtaana kuuluvat kurinpitodelegaation keskeiseen toimenkuvaan. Liigan viime vuosina tekemien kurinpitolinjausten suunta on ollut hyvä, Keränen sanoo.Liigan urheilujohtaja Jussi Markkanen on tyytyväinen Keräsen liittymisestä delegaation vahvuuteen.– Pelaajaturvallisuus on Liigalle erittäin tärkeä asia, jossa kurinpitodelegaatio kantaa suurta vastuuta. Keräsen yli 800 ottelua Liigassa tarjoavat tärkeää perspektiiviä delegaation työhön, Markkanen sanoo tiedotteessa.LUE MYÖS: Yle: Wilma Murto ällistyi äidiltään saamastaan viestistä – oli vaikea uskoa lukemaansa (UrheiluAreena.fi) Jaa Facebook Twitter Whatsapp Janne Keränen Liigan kurinpitodelegaatio SM-liiga Sport Lue myös: Jokerit räjäytti Liigan siirtomarkkinat – kiekkomies avautui: ”Onhan se karmea juttu” Jääkiekko 02.03.2026 - 20:06 Lasse Honkanen PP: Tähtihyökkääjä nähty hotellin aulassa – Tapparalta viime hetken megakaappaus? Jääkiekko 02.03.2026 - 08:46 Lasse Honkanen Naisleijona hurmasi NHL-tähden – teki vaikutuksen yhdellä eleellä Jääkiekko 01.03.2026 - 15:54 Lasse Honkanen